استفاده از CTA در كسب و كارهاي كوچك

۲۸ بازديد

كسب و كارهاي كوچك تصور مي كنند نيازي به استفاده از CTA و قرار دادن دكمه ها يا لينك هاي فراخوان ندارند. در حالي كه استراتژي CTA مي تواند براي پيشبرد اهداف ديجيتال ماركتينگ آنها بسيار مناسب باشد. تنها داشتن يك فرم تماس با ما در وبسايت نمي تواند مخاطبين را تشويق به كليك روي آن و تماس با شما بكند. به اين بينديشيد كه چه چيزي در فرم تماس با ما براي مخاطب وجود دارد؟ تقريبا هيچ چيز! بنابراين چرا بايد آن را استفاده كنند؟ حتي تنها درصد كمي از مشتريان خريدارتان هم تنها به اين اميد كه شما روزي با آنها تماس بگيريد و چيزي به آنها بفروشيد ممكن است فرم تماس با ما را پر كنند.
 اگر اميدوار هستيد كه نرخ تبديل مخاطب به مشتريان واقعي خود را از 1% به 4 يا 5 درصد افزايش دهيد، نياز به CTA قدرتمندتري داريد. بهتر است با هم به دو مثال قوي و موفق در زمينه فراخواني به عمل نگاهي بيندازيم.
1.    Netflix
يكي از ترسهاي كاربران در زمان ثبت نام براي هر چيزي اين است كه نتوانند آن را هر زمان كه دوست نداشتند ادامه بدهند، كنسل كنند.


 
وبسايت "نت فليكس" با اشاره به اين موضوع و نوشتن جمله  "هر زمان مي توانيد كنسل كنيد" بالاي دكمه ي فراخواني به عمل "بپيونديد" اين نگراني را برطرف كرده است. پيوستن براي يكماه آنهم به طور رايگان مي تواند به اندازه كافي تشويق كننده باشد تا مخاطب روي اين دكمه كليك كند. همچنين به استفاده از رنگهاي قرمز نيز توجه كنيد. اين رنگ با لوگوي وبسايت همخواني دارد و جلب توجه مي كند.
2.    OfficeVibe
اسلايدي كه در تصوير زير مي بينيد بخشي از صفحه وبسايت officevibe است كه توجه بيننده را به خود جلب مي كند.


 
همچنان كه در سايت اسكرول مي كنيد، اين اسلايد همراه شما حركت مي كند. نكته جالب توجه آن نوشته ي كنار درخواست عضويت است. اين نوشته مي گويد اگر ثبت نام كنيد، نكاتي را برايتان در ايميل ارسال مي كنيم كه باعث مي شود مدير بهتري باشيد. پستي هم كه خواننده در وبلاگ اين سايت مشغول خواندن آن است درباره همين موضوع است. در واقع مخاطب براي رفع نياز خود براي مدير بهتر بودن به اين وبسايت مراجعه كرده است. شناسايي نياز مخاطب و استفاده از آن در طراحي فراخوان ها مي تواند يكي از بهترين راهكارها براي داشتن يك CTA كاربردي و به اندازه كافي برانگيزنده باشد.
علاوه بر اين CTA بالا تجربه دوست داشتني تري را نيز پيشنهاد مي دهد، يعني داشتن يك سري نكات مهم در داخل ايميلتان! ضمن اينكه همچنان اجازه مي دهد كه مخاطب به خواندن وبلاگ نيز ادامه دهد و مزاحمتي براي وي ايجاد نمي كند.

1)      http://seobaz.famblog.ir/post/9

2)      http://seo55.bloggersdelight.dk/2020/12/08/%da%a9%d8%b4-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

3)      http://seokar.blogtez.com/post52.php

4)      http://seokar8.niloblog.com/p/39/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

5)      http://seokar1.avablog.ir/post/105/%DA%A9%D8%B4+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.